Gastvrije bereikbaarheid publiekstrekkers centrum Utrecht

Gastvrij bereikbaar

In opdracht van gemeente Utrecht

De uitkomst van een Travellers’ Journey© biedt input voor het direct verbeteren van de reisbeleving van de bezoeker. Locaties die ‘Gastvrij Bereikbaar’ zijn focussen op duurzame verbeteringen in de ‘reis van de bezoeker’ en het vertalen van die verbeteringen naar de business cases van de locatie. Centrale vraag bij dit alles is: ‘hoe lang/breed/’groen’ (duurzaam) is uw rode loper’? Brederode Advies heeft samen met Advier uit Delft dit project uitgevoerd.

Project

De Travellers’ Journey© brengt de reis, vanaf de voorbereiding van de reis, de heenreis, de aankomst op de bestemming en de daarop volgende terugreis, in kaart.

Daarbij wordt gewerkt aan de hand van zogenaamde ‘persona’s’, zodat vanuit het bezoekersperspectief in beeld gebracht wordt wat bezoekers doen en waarom ze dat doen. De inzichten die een Travellers’ Journey oplevert, maken het mogelijk om gerichte en praktische verbetering aan te dragen en te implementeren voor iedere locatie die bezoekers ontvangt.

De Travellers’ Journey© helpt bij:
  1. het in kaart brengen van de reis van uw bezoeker;
  2. het vastleggen van de (onbewuste) motieven en drijfveren van de reiziger;
  3. het formuleren van een leidraad voor het doorvoeren van praktische verbeteringen aan de ‘gastvrije bereikbaarheid’ van uw locatie;
  4. het verhogen van het inlevingsvermogen van zowel medewerkers op de werkvloer als ook de directie m.b.t. de behoeften van de bezoeker;
  5. het aanscherpen van de (interne) communicatie van uw gastheerschap strategie.

Resultaten 

In het project hebben 20 publiekslocaties een Travellers’ Journey© ontvangen. Tevens is er een toolkit ontwikkeld voor de ondernemers en informatie over online vindbaarheid via Google my Business.
Share by: